Szczegóły diety

SIRTfood

Dieta sirtuinowa polega na stosowaniu jadłospisu w oparciu o tzw. produkty sirtuinowe, czyli takie, które sprzyjają zwiększeniu produkcji sirtuin. Jest to grupa białek występujących w naszym organizmie, której zadaniem jest regulowanie metabolizmu, kontrolowanie stanu zapalnego oraz procesów starzenia się. W celu wzbogacenia diety w produkty sirtuinowe, stosuje się w diecie sirtfood tzw. soki sirtuinowe, które są wyjątkowo bogate właśnie w te produkty. Dieta podzielona jest na 2 fazy i każda z nich ma 2 etapy. Dieta sirtfood rozpoczyna się 3- dniowym etapem niskokalorycznego jadłospisu, który nie przekracza 1000 kcal. W czasie tych 3 dni na diecie sirtfood wypijamy 3 koktajle sirtuinowe oraz jeden posiłek stały bogaty w substancje wzmacniające produkcję sirtuin. Zaleca się, aby po koktajl sięgać rano, po południu i wieczorem, a po posiłek stały o dowolnej porze, ale nie później niż o godz. 19. Zaleca się także zachowanie odstępu co najmniej 2 godzin między wypiciem koktajlu a spożyciem posiłkiem stałego. Następnie rozpoczyna się 2 etap 1 fazy diety sirtfood, który trwa od 4 dnia do 7 dnia (w sumie 4 pełne dni). W tym czasie jadamy nie więcej niż 1500 kcal, a nasz jadłospis składa się z 2 koktajli sirtuinowych oraz 2 posiłków stałych. Druga faza diety sirtfood rozpoczyna się 14- dniowym etapem, w czasie którego każdego dnia jemy 3 posiłki stałe i jeden koktajl sitruinowy i kaloryczność jest już dowolna, odpowiednia do zapotrzebowania. Drugi etap drugiej fazy sirtfood zaczyna się po 21 dniach stosowania poprzednich etapów – zaleca się, aby nadal wypijać 1 koktajl sitruinowy dziennie i opierać swoją dietę na produktach sirt. Dieta sirtfood w cateringu dietetycznym jest przeznaczona dla osób z nadwagą lub otyłością. Jednak osoby o prawidłowej masie ciała z powodzeniem mogą wprowadzić dietę sirtfood z 2 fazy i zdecydować się na kaloryczność dobraną do swoich potrzeb.

WYBIERZ ZESTAW

Przykładowe menu

Posiłek 1 - Granola z amarantusem, orzechami włoskimi i suszoną śliwką podane z gruszkowym jogurtem 300 kcal<
Posiłek 2 - Sirtuinowe brownie z polewą czekoladową - 225 kcal
Posiłek 3 - Gulasz z rostbefem wołowym z czerwonym winem – 450 kcal
Posiłek 4 - Sałatka z wędzonym łososiem, czerwoną cebulą i kaparami – 300 kcal
Koktajl/Sok - Koktajl z młodym jęczmieniem, bananem, awokado i pomarańczą 225 kcal

Głodny nowości?
Zapisz się do naszego newslettera o nowych dietach i promocjach.